Kjell & Company säljer tillbehör till hemelektronik via butiker och internet. Förutom att erbjuda ett konkurrenskraftigt och brett tillbehörssortiment är utbildning, kunskap och service bärare av konceptet. Kjell & Company omsätter 1300 Msek och finns förutom på webben i Norge och i Sverige med hela 93 butiker.

Kunskapsnivån hos de 800 medarbetarna är hög varför flertalet kunder får den hjälp de förväntar. Därför skickar Kjell & Company bara de fåtalet kunder man inte kan hjälpa i butikerna vidare till Hemfixare. I många fall handlar det om fel som bara uppstår i hemmet och som många gånger involverar datorer och mjukvara vilket inte är något man själva säljer. Ibland hjälper även Hemfixare till med att öka Wifi täckningen med reperatrar samt homeplugs som Kjell & Company sålt till kunden. Vi hjälper naturligtvis även kunder som inte vill eller har tid att lösa problemen själva vilket ökar Kjell & Companys servicegrad ytterligare.