Securitas

Uppdragsinformation

Innan uppdraget:

Säkerställ att kund har all utrustning som skall installeras hemma då du anländer. Boka endast hembesök till kunden så Securitas 2nd line är öppen (öppettiderna står längst ner på denna sidan). Säkerställ att kunden har dator/surfplatta som är laddad till besöket, samt att du får använda den för installationen. Samt att kund har fått välkomstmailet på sin mail. Datorn behöver ha en internetuppkoppling. Själva larmet måste inte ha en internetuppkoppling för att installeras, då det finns ett inbyggt SIM-kort med 4G anslutning.

Under uppdraget

  1. Var noga med planeringen innan du påbörjar installationen
  2. Bestäm höjd och placering på alla komponenter och förklara för kunden innan du monterar
  3. Följ steg för steg guiden som följer med larmet
  4. Om du får problem så kan du ringa Securitas 2nd-line på 0771-10 10 90

Såhär går det till

1 – Kund köper och betalar sitt larm

2 – Kund kontaktar Hemfixarna som skapar ett uppdrag

3 – Kund får ett mail från Securitas med en länk till installationsguiden, detta skickas samtidigt som hårdvaran levereras.

4 – Kund får hårdvaran hemskickad och hämtar ut denna hos sitt Postombud.

5 – Fixaren bokar dag för installation.

6 – När Fixaren ankommer så ska kund ha fått samtlig hårdvara, samt mailet med länken.

7 – Hemfixarna klickar på länken i kunden mail, och följer de instruktioner som ges i guiden. I guiden framgår installationsanvisningar tydligt och enkelt, och alla lämpliga placeringar av hårdvara gås igenom.

8 – Flödet i guiden är;

8.1 Skriv in nya inloggningsuppgifter

8.2 Starta upp centralapparaten

8.3  Länka samman en detektor med centralapparaten, och namnge denna enligt kunds önskemål

8.4 Placera detektorn där den senare ska monteras

8.5 Åter till steg 8.3 för att koppla samman fler enheter

8.6 När samtliga enheter placerats ut testas räckvidden och kommunikationen med  enheterna

8.7 Följ instruktionerna för att montera enheterna på sin slutgiltiga plats

8.8 En enhet monteras inte förrän samtliga enheter har placerats ut och kommunikationen testats

9 – Avsluta installationsguiden, och logga in på kundportalen (inloggningen sker automatiskt)

10 – Sätt upp regler och tillkopplingsnotifieringar tillsammans med kunden

11 – Lägg in kontaktpersoner, och skapa inloggningar/användare åt kunden och kontaktpersonerna

12 – Hjälp kunden att ladda ner appen Securitas Connect.

13 – Säkerställ att kunden är nöjd och kan hantera larmet.

14 – Samtliga punkter från 7-12 framgår i kronologisk ordning i guiden/wizarden, det är bara att följa instruktionerna!

15 – Montera Securitas-dekalerna som följde med i paketet. Klistra fast på fönster och/eller dörrar enligt kunds önskemål. Vill kund ha fler dekaler än vad som följer med så kan de få det kostnadsfritt om de kontaktar Securitas Kundtjänst på telefon 0771-101090.

Grundpaketet

 

GUIDE

Användarmanual

Öppet tider Securitas kundtjänst. 

Mån       8 – 16

Tis          8 – 16

Ons        8 – 16

Tor         8 – 16

Fre          8 – 16

Lör           Stängt

Sön          Stängt