Om oss

Hemfixare ökar tillgängligheten av prisvärda kvalitetssäkrade tjänster till folket i en tid då allt fler väljer att köpa sig tid. Vi är det självklara valet och en garant för seriösa och säkra leveranser i det snabbväxande tjänstesverige. Teamet bakom Hemfixare har gemensamt livslång erfarenhet av tjänsteutveckling och marknadsföring av tjänster till privatpersoner och mindre företag. Med vår samlade kunskap har vi utvecklat en helautomatiserad transaktionsmotor för små korta uppdrag. Med tekniken i botten tillsammans med vår professionella kundtjänst och våra fenomenala Fixare ger vi alltid en kundupplevelse utöver det vanliga.

Vår modell

Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker och handymans, så kallade Fixare, matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Fixaren väljer när och var hen vill ta uppdrag via vår app. Tillsammans med kunden bestämmer Fixaren en exakt tid för hembesöket som ofta sker på kvällar och helger då kunden är hemma. Vi är en del av den moderna snabbväxande GIG-ekonomin där arbetstagaren själv bestämmer sina arbetstider. Ersättningen till Fixarna är rättvis och utbetalas som lön i enlighet med svenska skatteregler. Hemfixare bidrar till ökad sysselsättning och ökad mångfald på arbetsmarknaden samt värdefull arbetslivserfarenhet för Fixarna.

Vår historia

Hemfixare grundades i januari 2016. Förutom regeringens förslag att inkludera tekniksupport i RUT-avdraget såg vi ett behov av en rikstäckande leverantör av tjänster i hemmet. Affärsmodellen att förmedla kompetenta personer lokalt till behövande i samma ort genom ett nätverk av frilansande kvalitetssäkrade Fixare blev allt tydligare. Utvecklingen av vårt affärssystem/transaktionsmotor påbörjades i juni 2016 efter att vi satt konceptet och ramverket för affärsmodellen. Parallellt utvecklade vi en automatiserad rekryteringsprocess och inledde en massiv rekrytering av kompetenta Fixare i hela landet. Den 10 oktober 2016 slog vi upp portarna med inte mindre än 400 certifierade och kvalitetssäkrade Fixare. Kunderna hittade oss både via nätet men även genom partners som ser nyttan av att erbjuda sina kunder support i hemmet. Våren 2017 märkte vi en stor efterfrågan av Handyman-tjänster, det vill säga enklare hantverkshjälp. Vi beslutar oss för att börja rekrytera Handymans på bred front för att svara upp på efterfrågan. Hemfixare har ny två yrkeskategorier som kan kombineras i olika partnersamarbeten. Två år efter att vi lanserat våra tjänster har vi utfört över 8000 lyckade uppdrag och kvalitetsmätningar ger oss det fantastiska kundomdömet 4,7 av 5.

Vårt team

Olof / VD
Olof / VD

Serieentreprenör och bolagsbyggare. Fick idén till Hemfixare med GIG-tekniker i hela landet i januari 2016. olof@hemfixare.se

Erik / Vice VD
Erik / Vice VD

Mästare på att skapa och bygga långsiktiga lönsamma partnersamarbeten i allt från koncerner till startups. erik@hemfixare.se 

Magnus / Styrelseordförande
Magnus / Styrelseordförande

Erfarenheter från ledande befattningar i storbolag med förkärlek för struktur och ordning. Bollplank och prognosmakare. magnus@hemfixare.se

Oskar / Kundtjänstchef & Produktchef Teknik
Oskar / Kundtjänstchef & Produktchef Teknik

Serviceorienterad och en expert på många bollar i luften. Ytterst ansvarig för kundupplevelsen. Hanterar såväl RUT som daglig ekonomi. oskar@hemfixare.se

Martin / Produktchef Handyman & Möbler
Martin / Produktchef Handyman & Möbler

Utvecklar och driver våra viktiga partnersamarbeten både från kontoret och på plats. Vid lansering av nya samarbeten är det Martin som håller låda. martin@hemfixare.se

Jennifer / Rekrytering
Jennifer / Rekrytering

Jennifer är Fixarnas första riktiga kontakt med Hemfixare. Hennes roll att rekrytera och värna om vårt Fixare-community är superviktigt för att vi ska fortsätta leverera service i hemmet i världsklass.
jennifer@hemfixare.se 

Anton / Kundtjänst
Anton / Kundtjänst

Anton back-ar”lund” upp kundtjänsten med sin ljuva stämma. Han är grym på att både hantera de lite mer svåra och komplicerade ärendena. anton@hemfixare.se

Denise / Kundtjänst
Denise / Kundtjänst

Efter att ha säsongat på flertalet semesteranläggningar i Europa är Denise Hemfixares reseledare. Hon ser till att upplevelsen för kunden hos Hemfixare blir fantastisk.
denise@hemfixare.se 

 

Adam / Kundtjänst
Adam / Kundtjänst

Med goda erfarenheter från restaurangbranschen lyckas Adam laga och servera allt smaskens som Hemfixare har att erbjuda.
adam@hemfixare.se 

Sara / Kundtjänst
Sara / Kundtjänst

Sara är företagets glädjespridare och med sin energi så är ingen utmaning jobbig. Hon hanterar såväl leveransen av uppdrag samt inkommande samtal.
sara@hemfixare.se 

Tuva / Kundtjänst
Tuva / Kundtjänst

Den ljuvliga värmländska stämman och med goda erfarenheter inom service är Tuva grym på samtal med kunder.
tuva@hemfixare.se 

 

Louise / Kundtjänst
Louise / Kundtjänst

Louise har alltid vela flytta till storstan. Nu har hon tagit initiativet, med ny stad, nytt boende och nytt jobb är Louise supertaggad på att få hjälpa kunderna runt om i landet.

louise@hemfixare.se 

William / Kundtjänst
William / Kundtjänst

Tekniskt bevandrad och med kunden i fokus. 100 % dedikerad i kundtjänsten. Kanske Sveriges bästa telefonröst. william@hemfixare.se