Om oss

Hemfixare ökar tillgängligheten av prisvärda kvalitetssäkrade tjänster till folket i en tid då allt fler väljer att köpa sig tid. Vi är det självklara valet och en garant för seriösa och säkra leveranser i det snabbväxande tjänstesverige.

Teamet bakom Hemfixare har gemensamt livslång erfarenhet av tjänsteutveckling och marknadsföring av tjänster till privatpersoner och mindre företag. Med vår samlade kunskap har vi utvecklat en helautomatiserad transaktionsmotor för små korta uppdrag.

Med tekniken i botten tillsammans med vår professionella kundtjänst och våra fenomenala Fixare ger vi alltid en kundupplevelse utöver det vanliga.

Vår modell

Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker och handymans, så kallade Fixare, matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Fixaren väljer när och var hen vill ta uppdrag via vår app. Tillsammans med kunden bestämmer Fixaren en exakt tid för hembesöket som ofta sker på kvällar och helger då kunden är hemma.

Vi är en del av den moderna snabbväxande GIG-ekonomin där arbetstagaren själv bestämmer sina arbetstider. Ersättningen till Fixarna är rättvis och utbetalas som lön i enlighet med svenska skatteregler. Hemfixare bidrar till ökad sysselsättning och ökad mångfald på arbetsmarknaden samt värdefull arbetslivserfarenhet för Fixarna.

Vår historia

Hemfixare grundades i januari 2016. Förutom regeringens förslag att inkludera tekniksupport i RUT-avdraget såg vi ett behov av en rikstäckande leverantör av tjänster i hemmet. Affärsmodellen att förmedla kompetenta personer lokalt till behövande i samma ort genom ett nätverk av frilansande kvalitetssäkrade Fixare blev allt tydligare. Utvecklingen av vårt affärssystem/transaktionsmotor påbörjades i juni 2016 efter att vi satt konceptet och ramverket för affärsmodellen. Parallellt utvecklade vi en automatiserad rekryteringsprocess och inledde en massiv rekrytering av kompetenta Fixare i hela landet.

Den 10 oktober 2016 slog vi upp portarna med inte mindre än 400 certifierade och kvalitetssäkrade Fixare. Kunderna hittade oss både via nätet men även genom partners som ser nyttan av att erbjuda sina kunder support i hemmet.

Våren 2017 märkte vi en stor efterfrågan av Handyman-tjänster, det vill säga enklare hantverkshjälp. Vi beslutar oss för att börja rekrytera Handymans på bred front för att svara upp på efterfrågan. Hemfixare har ny två yrkeskategorier som kan kombineras i olika partnersamarbeten.

Två år efter att vi lanserat våra tjänster har vi utfört över 6.500 lyckade uppdrag och kvalitetsmätningar ger oss det fantastiska kundomdömet 4,7 av 5.

Vårt team

Olof / VD
Olof / VD

Serieentreprenör och bolagsbyggare. Fick idén till Hemfixare med GIG-tekniker i hela landet i januari 2016.

olof@hemfixare.se

Erik / Vice VD
Erik / Vice VD

Mästare på att skapa och bygga långsiktiga lönsamma partnersamarbeten i allt från koncerner till startups.

erik@hemfixare.se 

Magnus / Styrelseordförande
Magnus / Styrelseordförande

Erfarenheter från ledande befattningar i storbolag och förkärlek för struktur och ordning. Bollplank och prognosmakare.

magnus@hemfixare.se

Oskar / Kundtjänstchef
Oskar / Kundtjänstchef

Serviceorienterad och en expert på många bollar i luften. Ytterst ansvarig för kundupplevelsen. Hanterar såväl RUT som daglig ekonomi.

oskar@hemfixare.se

Anton / Kundtjänst, kampanjer & B2C
Anton / Kundtjänst, kampanjer & B2C

Mästare på kundservice över telefon och chatt. Ansvarar för utskick och annonsering mot privatkunder.

anton@hemfixare.se

Martin / Partners, kampanjer & B2B
Martin / Partners, kampanjer & B2B

Utvecklar och driver våra viktiga partnersamarbeten både från kontoret och på plats. Inte bang för att hoppa in i kundtjänsten.

martin@hemfixare.se

Sally / Kundtjänst & rekrytering
Sally / Kundtjänst & rekrytering

En tidigare topp-Fixare – Sally är inte bara ett tekniskt geni, hon är även grym på att värva både kunder och nya Fixare.

Anton / Utveckling & Teknik
Anton / Utveckling & Teknik

Unik erfarenhet av webb och apputveckling i GiG-ekonomin.

Daniel / Kundtjänst
Daniel / Kundtjänst

Tekniskt bevandrad och med kunden i fokus. 100 % dedikerad i kundtjänsten.

Kanske Sveriges bästa telefonröst.

Jakob / Kundtjänst
Jakob / Kundtjänst

Om det inte finns ett program som löser Jakobs problem så bygger han sig själv ett eget. Han är ett teknisk geni som både hjälper Fixare i nöd och tar hand om kunder.

Christian / Rekrytering
Christian / Rekrytering

Killen med det stora målet att vi ska ha 1000 Fixare i landet redo att hjälpa kunder med teknik och enklare hantverkshjälp.

christian@hemfixare.se