Om oss

Teamet bakom Hemfixare har gemensamt lång erfarenhet av support i hemmet, tjänsteutveckling och marknadsföring av tjänster till privatpersoner. Tillsammans skall vi öka tillgängligheten av prisvärd kvalitetssäkrad tekniksupport till hemmen. År 2020 skall det vara lika naturligt att få hjälp med tekniksupport som att få hemstädning, att få hem en Fixare skall vara ett vedertaget begrepp.

Om idén

Fler väljer att ta hjälp för att få tiden att gå ihop samtidigt som mer komplex teknik blir en del av vår vardag, vilket skapar frustration för de som inte förstår. Behovet av oberoende tekniksupport i hemmet som bryggar mellan olika leverantörer av kommunikation, tjänster och produkter är enormt – därför behövs Hemfixare.

Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker – så kallade Fixare – matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Fixaren får inte bara extrainkomster utan även värdefull arbetslivserfarenhet. Fixaren är vanligtvis ung, student eller har fler jobb. Hemfixare skall vara en del av den moderna GIG-ekonomin.

Detta tillsammans med Regeringens beslut att även inkludera tekniksupport i hushållsnära tjänster (vilket ger 50% RUT-avdrag) fick oss att skrida till verket och starta Hemfixare hösten 2016.