Fixarbloggen

/ Om våra tjänster

Vad händer om det saknas något vid montering eller installation?

Kunden ansvarar för att alla delar som ska monteras eller installeras finns på plats vid besöket av våra fixare för att utföra uppdraget. Om det visar sig att några delar saknas, kommer fixaren att avbryta besöket och en avbokningsavgift (s.k. bomkörning) debiteras enligt våra allmänna villkor. Efter att alla artiklar är på plats kommer ärendet […]

Läs inlägget »

Hur lång tid tar det innan jag får hjälp?

Vanligtvis har vi en Fixare hos dig inom första dygnet. Om ett uppdrag har legat ute i mer än fem timmar börjar kundtjänsten manuellt att ringa runt till Fixare för att jaga fatt i någon som kan komma och hjälpa dig. Om vi inte har fått tag i en Fixare inom 24 timmar kontaktar vi […]

Läs inlägget »

Hur ändrar jag tiden för Fixarens besök?

Efter att du och Fixaren beslutat om en exakt ankomsttid får du ett SMS som innehåller tid, Fixarens namn samt telefonnummer. Detta nummer använder du om du får ändrade planer och måste flytta tiden för hembesöket.

Läs inlägget »

Hjälper ni företagskunder också?

Vi hjälper gärna företagskunder. Däremot är det viktigt att notera att RUT-avdraget på 50 % endast är giltigt för privatpersoner. Som företag har man istället möjligheten att dra av momsen på 25 %.

Läs inlägget »

Har ni alltid en lösning på mitt problem?

Hemfixare kan tyvärr inte lösa alla problem. Ibland är det så att felet ligger utanför vår makt och att problemet behöver tas vidare till exempelvis en verkstad eller återförsäljare. I dessa fall är vi dock mycket noggranna med att förklara vad felet är och vem du behöver kontakta eller vad du behöver inhandla för att […]

Läs inlägget »

Vilken Fixare får jag, kan jag välja?

Den Fixare som är tillgänglig i ditt närområde och först accepterar ärendet är den Fixare som kommer hjälpa dig. Fixaren får ditt telefonnummer och kontaktar dig på telefon för att boka en exakt tid för besöket.

Läs inlägget »

Vad händer om Fixaren inte hinner klart?

Ibland tar saker lite längre tid än beräknat. Det kan bero på att Fixaren själv på plats ser en större omfattning på ditt ärende eller kanske att ett ytterligare problem dyker upp till följd av det som ärendet först gäller. Oavsett anledning, om Fixaren inte hinner klart pausar Fixaren uppdraget och återkommer vid en annan […]

Läs inlägget »

Hur blir jag kund?

För att kunna lägga in ett ärende behöver vi dina uppgifter och en beskrivning av ditt problem. Antingen ringer du till oss på 0770-220 720 för att registrera ditt uppdrag eller genom att klicka på knappen Boka en Fixare här på hemsidan. Där följer du instruktionerna steg för steg. Välkommen!

Läs inlägget »