Hur kommunicerar du idag? Våra unga Fixare älskar teknik och har växt upp med mail som ett självklart sätt att kommunicera, mer naturligt än att skicka brev. Hemfixare har därför all den kompetens som krävs för att felsöka och konfigurera mail och mailklient oavsett kundens val av maillösning.

Vi hjälper dig bland annat med:

Våra Fixare finns i hela landet och är alltid redo att hjälpa till. Eftersom våra fixare oftast har jobb och studier under dagtid hjälper vi vanligtvis våra kunder på kvällar och helger. För oss är inga maillösningar för komplicerade – beställ en Fixare redan idag!

Boka en Fixare
Till startsidan

Därför behöver du en mail och mailklient

Vi blir alla mer beroende av tillgången till mail medan mängden “vanlig” post minskar för varje dag. Att ha en väl fungerande mail och mailklient blir därför allt viktigare. Oavsett mailleverantör har Hemfixare bred kunskap om hur man får bästa funktion för sin mail och rätt inställningar i sin mailklient. Våra Fixare ser också till att all din e-post visas i mobilen (smartphonen) samt de i inkorgen som skickade mail.

All mail hamnar i en olika mappar hos mailleverantören. Ett avgående mail skickas sedan vidare till en mapp hos mottagarens mailleverantör. Där mellanlagras mailet till dess att mottagaren nästa gång kollar sin mail. En genomsökning efter tillkommande mail sker med inställd perioditet eller varje gång man öppnar sin mailklient. Har man webbmail sker det varje gång man loggar in på webbmailen. Hemfixare har koll på alla förekommande mailklienter men rekommenderar vanligtvis Microsoft Outlook eller Live Mail.

Smarta lösningar för mail och mailklienter

Många kunder använder hemsidebaserade mailleverantörer som Gmail och Hotmail. Här måste användaren logga in på leverantörens hemsida för att kolla mailen. Har man en smartphone med en app får man samma mail även i mobilen i samma stund som man skickat eller tagit emot mailet. Ett mail som levererats via en klassisk mail och mailklient (ej hemsidemail) finns normalt inte kvar på mailleverantören server vilket innebär en risk om datorn kraschar.

Har man en egen domän (t.ex: andersson.se) rekommenderar Hemfixare istället att man använder iMAP som teknologi. Denna lösning är att föredra då mailen finns kvar hos mailleverantören i de fall datorn kraschar eller byts ut. En sådan lösning är något mer komplex men är självklart inget problem för våra Fixare att konfigurera, även så att mailen finns tillgängliga i mobilen. Så gott som alla mailleverantörer stöder iMAP.

Hantering av mail vid datorbyte och oväntade händelser

Hemfixare hjälper gärna till att läsa över alla dina mail vid datorbyte. Detsamma gäller adressboken med alla kontakter som även den måste flyttas över. Beroende på mail och mailklienter, som kan vara avancerade, tar detta olika mycket tid men våra Fixare hjälper gärna till. Hemfixare räddar dagligen kunders mail i samband med datorbyten och kraschade hårddiskar. Får vi vara med från början går vanligtvis alla mail att rädda, fråga din Fixare så löser vi problemet. Vi och våra Fixare hanterar all information med full sekretess vilket är en självklarhet för oss. Vi på Hemfixare har stor respekt för vikten av en väl fungerande mailhantering i det moderna samhälle vi lever i där så gott som all kommunikation i dag sker elektroniskt.

Oavsett vilken maillösning kunden har kan Hemfixare ordna problemen och sätta upp lösningen. Hemfixare hjälper naturligtvis även till med synkroniseringar av mail i mobilen för de flesta mailleverantörer. De vanligaste mailproblemen löser vi på en timme, men ibland kan det vara större bekymmer som tar mer tid. Hjälpen finns närmare och snabbare än du tror – beställ hem en Fixare redan idag så kan du sova lugnt redan i natt!

Boka en Fixare
Till startsidan