/ Fixarbloggen / Fixarbloggen / Såhär värnar vi om din hälsa ?

Såhär värnar vi om din hälsa ?

För oss på Hemfixarna är det viktigt att du känner dig trygg. Trygg med att Fixaren kommer att lösa dina problem med 100 % nöjd-kund-garanti och trygg med att vi gör allt vi kan för att eliminera smittspridning. Vår Fixarpolicy är sedan tidigare uppdaterad med en rad åtgärder och från 2021-02-25 tar vi ett steg till genom att införa obligatoriskt bärande av munskydd vid hembesök.

Nedan kan du läsa mer om våra åtgärder som syftar till att både du och Fixaren ska känna er trygga under besöket.

För att minska smittspridning skall alla Fixare uppfylla följande direktiv:

  1. Obligatoriskt användande av munskydd med minst klass 2
  2. Obligatorisk handtvätt vid ankomst till kundens bostad
  3. Vid minsta misstanke om sjukdomssymtom som liknar Covid-19 direkt avboka bokade hembesök och meddela detta till Hemfixarna
  4. Vid tidsbokning säkerställa att kunden är symptomfri och även meddela att Fixaren själv är symtomfri
  5. Vid tidsbokningen uppmana kunden att minimera antalet personer i bostaden vid hembesöket till max 2 st
  6. Hålla ett avstånd till kunden på minst 1,5 meter, även vid datorsupport
  7. Tvätta händerna ofta och noggrant och alltid med tvål
  8. Om möjligt undvika kollektiva färdmedel
  9. Alltid hosta och nysa i armvecket
  10. Undvik att röra vid ansiktet eller ögon under hembesöket
  11. Var extra noga med att rengöra knappar och övriga ytor man under hembesöket varit i kontakt med

Utöver dessa rutiner skall våra Fixare även hålla sig uppdaterade om läget genom att på daglig basis inhämta aktuell information från Folkhälsomyndigheten. Fixaren ska också respektera eventuella lokala restriktioner och särskilda restriktioner gällande på äldre- och gruppboenden.

Läs mer här