/ Fixarbloggen / Kan inte skicka mail från iPhone – orsak och lösning

Kan inte skicka mail från iPhone – orsak och lösning

Teknik ska bara fungera. Allt för många gånger händer det att så inte är fallet. Ett relativt vanligt problem som många får uppleva är man inte kan skicka mail från sin iPhone. Vi tänkte därför berätta mer om vad detta problem kan bero på, hur du kan åtgärda det på egen hand, samt hur vi på Hemfixare kan bistå med hjälp.

Kolla här vad Hemfixare
kan göra för dig
Boka en Fixare »

Möjliga orsaker och lösningar

Om du har problem med din iPhone generellt kan det handla om ditt Wi-Fi. Inte minst om du upplever svårigheter att få iväg dina mail. Kontrollera därför om din iPhone är korrekt är ansluten till internet, vilket du gör under Inställningar > Wi-Fi.

Det kan även röra sig om Inställningar på själva mobiltelefonen i fråga. Du kan enkelt gå in på Inställningar och sedan trycka dig in på E-post. Det kan handla om att det saknas ett lösenord för utgående server. Kontrollera att dina inställningar går hand i hand med dessa.

Ytterligare något du kan försöka med är att radera applikationen och börja om på nytt. Om inte detta fungerar kan du även prova att starta om telefonen och gå in på din e-post på nytt.

Det här är punkter du kan försöka med på egen hand om du har problem med att skicka iväg mail från din iPhone. Dock kan det handla om andra faktorer och då är vi beredda att hjälpa dig! 

Ta hjälp av Hemfixare

Om du fortfarande upplever problem med din telefon och inte kan skicka mail från denna, kan du med fördel vända dig till oss på Hemfixare. Du kan snabbt och enkelt boka in ett hembesök via kontakt formuläret nedan.

Det enda du behöver göra är att beskriva ditt problem och därefter skickar vi ut en fixare som är specialiserad på just dina bekymmer.

När du har beställt ditt hembesök kommer du får en bekräftelse och du kommer få kontakt med den person som ska hjälpa dig då ni kan bestämma en exakt tid och dag. Fixaren kommer sedan hem till dig och åtgärdar problemet. Vi garanterar dig ett lyckat resultat!

Se hur det går till

Albin Sandberg

 

Hembesök i hela Sverige!

Alltid med 100 % nöjd kund garanti!

Fyll i formuläret så kontaktar Fixaren
dig för tidsbokning

Fält markerade med * är obligatoriska

När du bokar en Fixare godkänner du att Hemfixare sparar vissa av dina personuppgifter som du lämnat i formuläret i 24 månader efter din bokning. Personuppgifterna sparas för garantiåtaganden samt för korrespondens med Skatteverket för RUT-avdrag. Du har rätt att när som helst rätta dina uppgifter eller att helt bli borttagen från vårt register. Kontakta oss på fixare@hemfixare.se eller på telefon 08 1220 88 00. Om du anser att vi behandlat dina personuppgifter felaktigt kontakta Datainspektionen. Läs mer om hela vår policy för hantering av personuppgifter här.

Läs mer om vår integritetspolicy och hantering av personuppgifter