/ Fixarbloggen / Fixarbloggen / Full fart i kundtjänsten

Full fart i kundtjänsten

Vi har rättat till del mindre buggar i plattformen men inget som påverkat kvalitén. Inga uppdrag eller tidrapporter har blivit fel såklart men lite små fix är det ju alltid. Nu sitter allt inklusive våra rutiner för de fåtal uppdrag där kundtjänsten gått in och stöttat Fixare som fastnat. Det är en nyckelfaktor i vår företagskultur att fråga varandra snarare än att göra fel. Vi har alltid respekt för kundens tid, kör man fast frågar vi via Slack, både andra Fixare och Kundtjänsten.

I kundtjänsten svarar Daniel och Sean på inkommande samtal och mail samt hanterar rekryteringsadministration. Vi aktiverar i snitt 5 nya Fixare per dag och fortfarande strömmar det in nya som gjort vårt 100 frågors kunskapstest över gränsvärdet. Per idag har vi 380 st helt klara certifierade och anställda Fixare. Den geografiska spridningen är över förväntan. Viss övervikt i studentstäder men absolut godkänt även i mindre orter. Vi har nu uppnått målet att ha teckning i 70% av landets kommuner vilket självklart är stort. Man skall ha i åtanke att 30% av landets kommuner har mindre än 10.000 invånare så ser vi det till landets befolkning täcker vi 95% vilket är imponerande.